کره حیوانی

کره حیوانی

کره را می توان یک محصول لبنی با ترکیبی شامل آب و چربی دانست که مقداری پروتئین نیز دارا می باشد. کره از چربی موجود در شیر  و برخی فراورده های آن مانند خامه بدست می آید. از شیر حیوانات شیر ده مثل گاو، گوسفند، بز، بوفالو، گاومیش و .. در تهیه کره حیوانی استفاده می شود که البته سهم شیر گاو به دلیل طعم خاصی که دارد، از بقیه بیشتر است.

وزن

10 گرمی

مواد تشکیل دهنده

کره غیر لاکتیکی بدون نمک

ارزش غذایی در هر 15 گرم: 

شیر تندیس

انرژی: 111.78 کیلوکالری

چربی

چربی: 12.42 گرم

نمک

نمک: 0.006 گرم

قند

قند: 0 گرم

اسیدهای چرب ترانس

اسیدهای چرب ترانس:0.03گرم

کره حیوانی

در نقاط مختلف دنیا، دانشمندان مبحث تغذیه و سلامتی در رابطه با خواص کره نکات مختلفی عنوان نموده اند که به برخی از آنها می پردازیم

کره، حامی تیروئید

با توجه به اینکه کره حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A می باشد، می تواند تاثیرات مثبتی در روند عملکرد غده تیروئید بگذارد. کره در سلامت و بهبود عمبکرد تیروئید مؤثر است.

قلب سالم با کره

طبق جدید ترین مطالعات انجام شده، مصرف به اندازه کره، خطر و ریسکی برای قلب و عروق ندارد و از طرفی مصرف یک کره سالم که از شیر با کیفیت تهیه شده، می تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

کره و یک ارتش آنتی اکسیدان

کره حاوی مواد آنتی اکسیدانی فراوان مانند کاروتن است که از بدن در مقابل رادیکال های ازاد محافظت می کند. وجود ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در کره به حفظ چرخه طبیعی سلول ها و سلامت عمومی بدن کمک می کند.

استخوان و دندان با کره قوی تره

کره به مانند سایر محصولات لبنی، حاوی مقدار مناسبی کلسیم است. ویتامین D موجود در کره یکی از مهمترین ویتامین های مورد نیاز جهت رشد تقویت سیستم اسکلتی بدن است. ویتامین D و کلسیم در جلوگیری از استئوپورز (پوکی استخوان)، به خصوص برای افراد بالغ مؤثر است.

کره بمب انرژی

کره به عنوان بمب انرژی در میان محصولات لبنی شناخته می شود. علت این موضوع به محتوای کالری بالای کره در نتیجه چربی های اشباع بر می گردد که می تواند انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن را طی چندین ساعت تامین کند.

کره گیاهی یا حیوانی؟

با اینکه مارگارین و کره حیوانی هردو، نقش تقریبا یکسانی در آشپزی بازی می کنند، اما از نظر تغذیه ای باهم فرق دارند. چربی های موجود در کره حیوانی اشباع ولی چربی های کره گیاهی غیر اشباع است. از نکاتی که حائز اهمیت است، می توان به وجود چربی های ترانس در برخی کره های گیاهی اشاره کرد که خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. بنابراین حین خرید کره گیاهی باید به ترکیبات آن توجه کنیم.

آیا کره حیوانی ضرر دارد؟

کره حیوانی بهتر است که بخش ثابتی از رژیم غذایی روزانه نباشد. مصرف بیش از حد کره حیوانی به دلیل محتوای بالای چربی‌های اشباع ممکن است منجر به افزایش سطح کلسترول و خطر بیماری‌های قلبی عروقی شود. در صورتی که مصرف کره بالایی دارید، ورزش و تحرکات بدنی خود را در سطح مطلوبی حفظ کنید.

کره تندیس، فراتر از یک کره

خواص کره حیوانی برای پوست

کره حیوانی برای پوست دارای خواص متعددی می باشد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 جلوگیری از پیری زودرس: کره حیوانی با توجه به اینکه دارای آنتی اکسیدان می باشد، ممکن است در کاهش چین و چروک پوستی مؤثر باشد. استفاده از کره حیوانی به‌خصوص در نواحی خشک و ترک‌خورده می‌تواند به تسریع بهبودی و نرمی پوست کمک کند

 کره حیوانی، مرطوب کننده طبیعی: وجود چربی های طبیعی و آب در کره، باعث هیدراته شدن و آبرسانی پوست می شود. این موضوع باعث می شود پوست شاداب تری داشته باشید. وجود آب در کره باعث حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست می گردد.

تغذیه پوست، در سلطه کره: نرم شدن و رسیدن مواد مغذی به پوست، به دلیل وجود ویتامین A و E موجود در کره رخ می دهد. این موضوع مورد توجه بسیاری از بانوانی که به زیبایی پوست خود اهمیت می دهند قرار گرفته است.

محصولات مرتبط