ماست ست کم چرب، خوشمزه و کم کالری

ماست ست کم چرب

ماست و یک دنیا خواصش را امروزه نمی توان نادیده گرفت. تقریبا در کشور عزیزمان ایران در کنار بیش از 60 درصد غذا ها، ماست یافت می شود. از طعم خاص تا فواید بی نظیر ماست گرفته تا تنوع آن، باعث شده که این محصول لبنی روز به روز در سفره ما ایرانیان بیشتر نفوذ کند.

وزن

100 گرم - 8 کیلوگرم

مواد تشکیل دهنده

شیر تازه گاو، استارتر ماست، شیر خشک بدون چربی

ارزش غذایی در هر 100 گرم:

شیر تندیس

انرژی: 39 کیلوکالری

چربی

چربی: 1.5 گرم

نمک

نمک: 0.2 گرم

قند

قند: 0.42 گرم

اسیدهای چرب ترانس

اسیدهای چرب ترانس: 0.01 گرم

ماست ست کم چرب

انواع مختلفی از ماست ها وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و خواص خاص خود هستند. انواع مختلفی از ماست همچون ماست ساده، ماست همزده، ماست چکیده، ماست میوه‌ای، ماست ست، ماست پروبیوتیک و .. در بازار موجود است که در این بخش به بررسی ماست ست کم چرب می پردازیم.

آیا در دنیای امروز تنها با ورزش کردن می توان بدن سالم داشت؟ نقش تغذیه به ویژه لبنیات در سلامتی بسیار پر رنگ و قابل توجه است. اگر به دنبال کاهش وزن و حفظ سلامت قلب خود هستید، ماست های ست کم چرب را فراموش نکنید. این ماست چربی بسیار کمی داشته و قوام نسبتا خوبی دارا می باشد. ماست ست را می توان یکی از با قدمت ترین ماست ها دانست که در تهیه آن، به بافت محکم و قالبی آن نگاه تجاری می شود تا در حمل و نقل دچار نقص و ایراد در ظاهر خود نشود.

خواص ماست ست کم چرب

این محصول لبنی همانطور که از نامش پیداست، چربی نسبتا کمی داشته و از این رو می تواند برای افرادی که اضافه وزن دارند یا در پی کاهش وزن خود هستند، مفید باشد. به صورت کلی می توان گفت این خواص عبارتند از:

قلب سالم و چربی کمتر:  با توجه به اینکه ماست ست کم چرب، محتوای چربی نسبتا پایینی دارا می باشد، از این رو اثر منفی کمتری  بر سیستم قلب و عروق بدن می گذارد. چربی کمتر به معنای کلسترول پایین‌تر است که به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

پروتئین کافی و کاهش وزن: بازسازی و ترمیم بافت های عضلانی بدن، توسط پروتئین های موجود در لبنیات و سایر محصولات پروتئینی تسهیل می شود. همچنین ماست ست کم چرب در کاهش وزن و لاغری می تواند مؤثر باشد. این ماست باعث می شود، کالری کمتری دریافت کنید و به کاهش وزن کمک می‌کند.

فرق ماست ست با همزده

بسیاری از افراد ماست ست را با همزده اشتباه می گیرند. ماست همزده از نظر بافت، فرایند تولید و برخی خواص غذایی، با ماست ست کم چرب متفاوت است. تفاوت اصلی ماست ست کم چرب و ماست همزده، در فرایند تولید است. ماست ست در همان ظرفی که به مصرف می رسد، تخمیر می شود و در دمای مشخصی نگهداری می شود. اما ماست همزده پس از فرایند تخمیر، به هم زده می‌شود تا بافت یکنواخت‌تری پیدا کند و سپس در بسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از جنبه هایی که می توان این دو ماست را باهم مقایسه کرد، بافت و مزه آنهاست. ماست ست بافت یکنواخت و نسبتا سفتی دارد. در حالی که بافت ماست همزده، نرم و کرم مانند است و به سادگی مخلوط می شود. همچنین طعم ماست همزده، نسبت به ماست کم چرب، به دلیل هم زده شدن و فرآوری بیشتر، ملایم تر است.

محصولات مرتبط