شیر پرچرب تندیس

شیر پر چرب

می دانیم که شیر یکی از نوشیدنی های پرطرفدار است. ولی آنچه که تفاوت ها را ایجاد می کند، کیفیت و طعم شیر است. مزرعه اختصاصی و علوفه سالم، تقویت تغذیه دام، استفاده مستمر و تمام وقت از متخصصان تغذیه و دام، زمانبندی مناسب دوشیدن شیر، استفاده از به روز ترین وسایل و تجهیزات پیشرفته،  تنظیم دمای شیر از لحظه تولید تا فرآوری و بسیاری از موارد دیگر، همه و همه در مزرعه، گاوداری و خط تولید گروه صنایع غذایی تندیس به عنوان یک اصل مهم قلمداد می شوند.

حجم

1000 میلی لیتر

مواد تشکیل دهنده

شیر تازه گاو 3% چربی

ارزش غذایی در هر 240 میلی لیتر:

شیر تندیس

انرژی : 137 کیلوکالری در هر لیوان شیر

چربی

چربی : 7.2 گرم

نمک

نمک : 0.3 گرم

قند

قند : 10.8 گرم

اسیدهای چرب ترانس

اسیدهای چرب ترانس: 0.1 گرم

شیر پرچرب تندیس

شیر یکی از مواد مغذی و مهم برای سلامتیست. اما واقعا چرا بتازگی کارشناسان تغذیه، مصرف شیر پرچرب را بهتر از کم چرب می دانند؟ ویتامین دی و امگا 3 دو ماده مغذی مهم در شیر هستند که هرچه چربی موجود در شیر بیشتر باشد، میزان  جذب این دو ماده مغذی نیز در بدن ما، افزایش خواهد یافت. هم چنین میزان کازئین که یک پروتئین غیر قابل حل در آب است ( عامل اصلی جذب کلسیم و فسفر در بدن انسان)،  در شیر پرچرب بسیار بیشتر از شیر کم چرب است.

قابل توجه افرادی که رژیم دارند: مصرف شیر پرچرب نه تنها موجب افزایش وزن نمی شود، بلکه در برخی رژیم ها از شیر پرچرب جهت کمک به کاهش وزن افراد استفاده می گردد.

خواص شیر پرچرب

ویتامین ها و مواد معدنی:

شیر پر چرب مقدار فراوانی کلسیم دارد و بر سلامت استخوان و دندان ها مؤثر است. وجود ویتامین های محلول در چربی باعث شده که این شیر به عنوان یکی از خوراکی های ثابت برای کودکان تبدیل گردد. ویتامین های محلول در چربی شامل ویتامین A,D,E,K می باشد که برای بدن ضروری هستند.

پروتئین: شیر پرچرب منبع خوبی از پروتئین با کیفیت است. پروتئین های موجود در شیر و نیز محصولات پروتئینی، برای ساخت و ترمیم بافت ها و عضلات بدن، ضروری هستند.

کالری شیر پرچرب: در پاسخ به این سوال که < آیا شیر پرچرب چاق می کند؟>، می توان گفت که شیر پرچرب به دلیل آنکه چربی بیشتری نسبت به سایر انواع شیر دارد، از نظر میزان کالری، غنی می باشد. این شیر مناسب افراد ورزشکار، کودکان و نوجوانانی است که به انرژی زیادی نیاز دارند. بنابراین خواص شیر پر چرب برای چاقی را می توان اینگونه توصیف کرد که افرادی که طالب افزایش وزن هستند، میتوانند این شیر را در رژیم غذایی خود قرار دهند و به تدریج وزن خود را افزایش دهند.

شیر  پرچرب برای چه سنینی مفید است؟

هرچند انتخاب نوع و مقدار شیر با توجه به شرایط بدنی و سنی افراد متفاوت است اما به طور کلی برای سنین مختلف، مصرف شیر به شرح زیر است:

کودکان و نوجوانان: کودکان و نوجوانان به دلیل آنکه در سن رشد به سر می برند، نیاز های تغذیه ای بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. شیر پرچرب به تامین کالری و سایر مواد غذایی مورد نیاز کودکان و نوجوانان کمک می کند.

افراد با فعالیت بدنی بالا و ورزشکاران: فعالیت بدنی و ورزش، نیاز به انرژی و کالری بالا دارد. شیرپرچرب در تامین انرژی افراد ورزشکار، نسبت به شیر کم چرب ارجحیت دارد.

افراد مسن: کلسیم و ویتامین دی موجود در شیر پرچرب، بر سلامت دندان و استخوان های بدن، به خصوص برای افرادی سالمند، مفید و ضروری است.

محصولات مرتبط