دوغ سنتی هشت گیاه

دوغ هشت گیاه

دوغ هشت گیاه تندیس، ترکیبی بی نظیر از چندین گیاه با خواص و ارزش غذایی ویژه است. این ترکیبات به طعم و مزه خاص و خواص سلامتی دوغ به وفور می افزایند. این دوغ شامل ریحان، نعنا، شوید، پونه و چهار گیاه دیگر است که هر کدام از این گیاهان، خواص بی‌نظیری برای سلامتی دارند. دوغ هشت گیاه تندیس با ترکیبی از گیاهان معطر و مغذی، انتخابی عالی برای افرادی است که به دنبال یک نوشیدنی سالم، خوشمزه و مفید برای بدن خود هستند.

وزن

1.5 لیتری

مواد تشکیل دهنده

ماست، نمک طعام، سبزیجات رایحه دار مجاز ( نعناع، پونه، شوید، ریحان و ...) ، آب آشامیدنی

دوغ های سنتی تندیس، باتوجه به ارزش غذایی مناسب و پاستوریزه بودن، برای سلامت سیستم گوارش، مفید هستند. دوغ هشت گیاه به دلیل داشتن طبع‌های مختلف گیاهان، تعادل مناسبی از گرمی و سردی را فراهم می‌کند که برای مصرف روزانه مناسب است و به هضم بهتر غذا و کاهش نفخ کمک می‌کند.

شیر تندیس

انرژی: 84 کیلو کالری

چربی

چربی: 4.22 گرم

نمک

نمک: 1.85 گرم

قند

قند: 5.28 گرم

اسیدهای چرب ترانس

اسیدهای چرب ترانس: 0.02 گرم

دوغ هشت گیاه تندیس

گیاهان دارویی و سبزیجات در دوغ هشت گیاه

یکی از راه هایی که می توان طعم لبنیات، به خصوص دوغ را بهبود بخشید، استفاده از سبزیجات معطر است. بهره گیری از سبزیجاتی نظیر نعناع، پونه، ریحان و …  نقش پررنگی در افزایش طعم و مزه، ارزش غذایی و خواص درمانی این محصولات لبنی دارند. این گیاهان و سبزیجات را معمولا به دوغ، پنیر، ماست و سایر فراورده های لبنی می افزایند تا علاوه بر طعم محصولات، خواص آن ها را بهبود بخشند. در این قسمت به برخی از مهم ترین این سبزیجات در دوغ هشت گیاه می پردازیم:

نعناع

خواص: خاصیت آرامبخشی، ضد دردی و ضد میکروبی داشته و نفخ را کاهش می دهد. بهبود عملکرد سیستم گوارش و تسهیل هضم از سایر خواص این گیاه پرطرفدار است.

طبع: گرم و خشک

شوید

کاهش فشارخون و کلسترول خون و از طرفی بهبود عملکرد هضم از خواص این گیاه خوش عطر است. این دیوورتیک طبیعی در کاهش نفخ مؤثر است.

طبع: گرم و خشک

پونه

پونه خواص ضد سرطانی، ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. پونه در تسکین علائم سرماخوردگی نقش مفیدی ایفا می کند.

طبع: گرم و خشک

ریحان

خواص: ریحان خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی داشته و به همین سبب وجود آن در دوغ به بهبودسیستم ایمنی کمک می کند. ریحان بر کاهش استرس و افزایش آرامش تاثیر زیادی می گذارد.

طبع: گرم و خشک

محصولات مرتبط