دوغ نعنایی تندیس

دوغ نعنایی

یکی از نوشیدنی های سنتی، دوغ نعنایی است. دوغ نعنایی با افزودن نعنا به دوغ تازه تهیه می شود. این محصول لبنی پرطرفدار، به دلیل آنکه علاوه بر خواص دوغ، خواص نعنا را نیز دارا می باشد، طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. دوغ نعنایی تندیس همراه خنک و خوش طعم سفره های شماست.

وزن

1.5 لیتری و 250 میلی لیتری

مواد تشکیل دهنده

شیر تازه گاو، ماست، نمک تصفیه شده، آب آشامیدنی

ارزش غذایی در هر 240 میلی لیتر:

شیر تندیس

انرژی:44.3 کیلوکالری

چربی

چربی: 2.64 گرم

نمک

نمک: 1.8 گرم

قند

قند: 0 گرم

اسیدهای چرب ترانس

اسیدهای چرب ترانس: 0.02 گرم

دوغ نعنایی تندیس

خواص نعنا

اگر بخواهیم فواید نعنا را به طور خلاصه ذکر کنیم، می توانیم بگوییم نعنا به عنوان عضوی از خانواده سبزی های پر خاصیت، باعث ایجاد آرامش اعصاب شده و فشار روانی بدن را کاهش می دهد. همچنین نعنا در کاهش التهابات بدن به خصوص التهابات ریه نقش پررنگی ایفا می کند. دوغ نعنایی تندیس جهت کاهش میزان چربی های بدن و اتخاذ رژیم لاغری، انتخاب مناسبی محسوب می شود. نعنا در بسیاری از مناطق ایران، علاوه بر دوغ نعنایی، ماست نعنا و باقی محصولات لبنی، در غذا ها و آش های مختلف نیز به وفور مصرف می شود.

چرا به دوغ نعنا اضافه می کنند؟

مزه و طعم نعنا: عطر و طعم خاص و مطبوعی که نعنا به دوغ می دهد، بر محبوبیت این نوشیدنی می افزاید.

نعنا و راز خنک کنندگی: خاصیت خنک کنندگی نعناع باعث شده تا به عنوان یک گیاه مخصوص، برای دوغ به ویژه در فصل های گرم سال استفاده شود.

نعنا و هضمی راحت: نعنا موجود در دوغ به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و نفخ و سوء هاضمه را کاهش می‌دهد.

با نعنا به جنگ با میکروب برو: نعنا دارای خاصیت ضد میکروبی است و برای مقابله در مقابل بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی، مفید است.

آیا دوغ قند دارد؟

به طور کلی دوغ را می توان یک نوشیدنی کم قند و سالم تلقی کرد. دوغ نعنا تندیس برای افراد دیابتی، انتخابی معقول محسوب می شود و سلامتی افراد را به خطر نمی اندازد. در تهیه برخی دوغ ها به شیوه صنعتی، ممکن است برخی تولید کننده ها جهت بهبود طعم دوغ، به آن کمی شکر بیفزایند. بنابراین قبل از تهیه و مصرف دوغ، برچسب ارزش غذایی آن را مطالعه نمایید. دوغ نعناع تندیس انتخابی مناسب برای رفع تشنگی تابستان بوده و سلامت و قند بدن را در سطح مطلوب حفظ می نماید.

دوغ نعنایی تندیس، شایسته سفره های شما

هرلیوان دوغ چند کالری دارد؟

هر لیوان دوغ نعنا تندیس، حاوی مقادیر زیر می باشد:

کالری:36.9 کیلوکالری

چربی: 2.2 گرم

قند: 0 گرم

نمک: 1.5 گرم

اسید های چرب ترانس: 0.016 گرم

محصولات مرتبط