دوغ لیوانی تندیس

دوغ لیوانی تندیس

دوغ نعنایی از خوشمزه ترین محصولات لبنی موجود در میان سفره ما ایرانیان است. در تهیه دوغ نعنا علاوه بر آنکه باید از نعنا خشک و با کیفیت استفاده شود، تازگی دوغ نیز مورد توجه می باشد. دوغ نعنا لیوانی تندیس، آماده است تا لحظات گرم تابستان شما را خنک سازد.

وزن

260 و 200 میلی لیتر

مواد تشکیل دهنده

ماست، نمک تصفیه شده خوراکی، اسانس طبیعی مجاز (نعناع)، آب آشامیدنی

ارزش غذایی در هر 240 میلی لیتر:

شیر تندیس

انرژی: 36.9 کیلوکالری

چربی

چربی: 2.2 گرم

نمک

نمک: 1.5 گرم

قند

قند: 0 گرم

اسیدهای چرب ترانس

اسیدهای چرب ترانس: 0.016 گرم

دوغ لیوانی تندیس

دوغ نعنا برای چه افرادی مضر است

افراد مبتلا به برخی مشکلات حاد گوارشی: مخاط معده این افراد به نعناع حساسیت داشته و در صورت مصرف نعناع علائم گوارشی مثل  سوزش سردل و رفلاکس کنترل نشده، پدیدار می گردد. این افراد بهتر است که مصرف نعناع در رژیم غذایی خود را کنترل کنند.

افراد دارای آلرژی به نعنا: واکنش های آلرژیک مثل خارش، تنگی نفس و .. ممکن است برای این افراد، پس از مصرف نعناع و دوغ لیوانی نعنایی، به وجود آید.

افرادی که سنگ کلیه دارند: مشکلات و بیماری های کلیوی نسبت خوبی با کلسیم و مواد معدنی ندارند. دوغ حاوی مقدار زیادی کلسیم، مواد معدنی و نمک می باشد که این موضوع باعث بالا رفتن فشار خون و آسیب به کلیه ها می شود.

 

دوغ و ریزش مو: افرادی که زمینه ریزش مو را دارند، باید در مصرف دوغ احتیاط کنند. دوغ طبع سرد داشته و این موضوع می تواند سرعت ریزش مو را بیشتر کند.

افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر: مصرف نعنا ممکن است برخی از علائم حاد سندرم روده تحریک پذیر، مانند نفخ، دل درد، برخی مشکلات مربوط به دفع و .. را ایجاد نماید.

فواید دوغ برای کبد

دوغ نعنا به عنوان یکی از نوشیدنی های پر خاصیت لبنی، تاثیر بسزایی در سلامت عمومی بدن و اندام ها دارد. به طور کلی فواید دوغ بر کبد عبارتند از:

سم زدایی کبد

باکتری ها و محتوای پروبیوتیک موجود در دوغ علاوه بر آنکه بر سلامت دستگاه گوارش مؤثر هستند، در تخلیه سموم و سم زدایی کبد نقش مهمی دارند.

 

دوغ و کاهش التهابات کبدی

کم شدن التهابات کبد، می تواند تحت تاثیر برخی پروبیوتیک های موجود در دوغ روی دهد.

دوغ، سپر سیستم ایمنی

تغذیه مداوم و متعادل از دوغ می تواند به مرور زمان سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. تقویت سیستم ایمنی بر کبد تاثیر گذاشته و باعث می شود در مقابل بسیاری از بیماری ها ایمن شود.

تعادل باکتریایی روده

با توجه به اینکه دوغ حاوی مقداری پروبیوتیک می باشد، این موضوع به حفظ تعادل باکتریایی روده کمک می کند. بهبود عملکرد روده بر کبد تاثیر گذاشته و در سلامت و عمر آن نقش مهمی ایفا می کند.

محصولات مرتبط