شیر کم چرب

شیر کم چرب دارای پروتئین بیشتری است و از آنجایی که دارای 18 نوع آمینو اسید است، برای ساخت عضلات کوچک و مراقبت از آن ها،  بسیار مهم و حیاتی است . بنابراین چنانچه در پی رژیمی سالم و ورزشی هستید، مصرف شیر کم چرب می تواند کمک شایانی به شما نماید. هم چنین برای بیماران قندی نیز گزینه مناسبی می باشد. چرا که دارای کالری و قند کمتری است.

حجم

1000 میلی لیتر

مواد تشکیل دهنده

شیر تازه گاو 1.5% چربی

شیر تندیس

انرژی : 108 کیلوکالری در هر لیوان شیر

چربی

چربی : 3.6 گرم

نمک

نمک : 0.3 گرم

قند

قند : 10.8 گرم

اسیدهای چرب ترانس

اسیدهای چرب ترانس: 0.05 گرم

شیر کم چرب تندیس

نسخه کم کالری تر از شیر معمولی، شیر کم چرب است. جهت تهیه این نوع شیر، بایستی لایه های مختلف شیر، از یکدیگر جدا شده و چربی موجود در شیر را جدا کرد ( سرشیر گیری).

در طی انجام عمل سانتریفیوژی، تمامی مولکول های شیر از هم جدا شده، تا در نهایت شیر کم چرب بدست آید.

خواص شیر کم چرب

مواد معدنی و ویتامین ها: شیر کم چرب حاوی مقدار مناسبی کلسیم می باشد که برای حفظ سلامت استخوان و دندان ها، مفید است. بسیاری از انواع شیر ها، به خصوص انواع کم چرب آن، با ویتامین D غنی شده اند. غنی سازی شیر با ویتامین D به جذب بهتر کلسیم از روده کمک می کند.

 

پروتئین: شیر کم چرب حاوی مقداری پروتئین است که به ترمیم بافت های مختلف بدن کمک می کند. پروتئین از مواد ضروری برای ساخت و ترمیم بسیاری از بافت ها در بدن می باشد.

کالری و چربی پایین: در پاسخ به این سوال که < آیا شیر کم چرب چاق کننده است؟>، باید بگوییم که اگر به دنبال کنترل مقدار چربی و کالری مصرفی خود هستید، شیر کم چرب گزینه مناسبی است. این انتخاب برای کسانی که کلسترول خون بالایی دارند و دچار استعداد چاقی هستند، می تواند گزینه مناسبی برای جایگزین کردن شیر کامل یا پرچرب باشد.